Historiek

Gestart in 1999 als "derny spektakel" in Deurne.

In de loop der jaren is het evenement wel enkele keren gewijzigd van locatie, eerst in de omgeving van de Grote Markt daarna op het eilandje aan het MAS. Na 6 edities aan het MAS gaan wij met de steun van de Stad Antwerpen, en onze talrijke sponsors, terug naar de Grote Markt. Het 'Dernyspektakel' is reeds uitgegroeid tot het belangrijkste Na-Tour Derny Criterium in Europa.

Voorwoord van de voorzitter

Beste Wielerliefhebber, Geachte Sponsor, sympathisant,

Het Na-Tour Derny Criterium heeft inmiddels 20 succesvolle edities achter de rug en dankzij alle sponsors, medewerkers en wielerfans is dit evenement uitgegroeid tot één van de top evenementen op sportief vlak in Antwerpen en is het tevens het belangrijkste Na-Tour Derny Criterium van Europa. We staan dan ook opnieuw paraat om op woensdag 31 juli 2019 de 21e editie te organiseren.

Telkens trachten wij de „crème de la crème“ van het internationale deelnemersveld te verwelkomen op de Grote Markt in Antwerpen. Grote wielernamen zoals Chris Froome, Andrè Greipel, Tom Boonen, Marc Cavendish, Peter Sagan, Sven Nys, Alessandro Petacchi, Fabian Cancellara, Greg Van Avermaet, Mathieu van der Poel, Thomas de Gendt, Primo┼ż Rogli?, Wout van Aert, ... bonkten in de voorbije edities al menige rondjes over de kasseien van de Antwerpse binnenstad en de laatste jaren aan het pittoreske „Eilandje“. Met onze 20e jubileum-editie zijn wij opnieuw de binnenstad ingetrokken met succes.

De inzet en bijdrage van al onze sponsors, sympathisanten en wielerliefhebbers, zijn onontbeerlijk bij onze organisatie :

  • De Stad Antwerpen, het College van Burgemeester en Schepenen, de stads- en ordediensten en al de vrijwillige medewerkers
  • ATV voor hun publicitaire aankondigingen en de perfecte live-uitzending zodat ook de thuisblijvers mee kunnen genieten van de wedstrijd en sfeer ter plaatse
  • Het Nieuwsblad met zijn publicitaire inlassingen in de lokale en nationale edities en hun redactionele berichtgeving na de wedstrijd
  • Dag- week- en maandbladen welke bijdragen door hun redactionele ondersteuning en publicaties over het evenement
  • Onze bestuursleden en medewerkers die zich een gans jaar vrijwillig inzetten voor de organisatie
  • Alle sponsors die door hun financiële en/of logistieke steun ons de kans geven dit evenement nog GRATIS aan te bieden aan elke wielerfan.

Intussen staat de tijd niet stil en is er een jongedame mee aan het roer gekomen. Samen willen wij nog vele jaren dit evenement verder op de kaart zetten.

Het talrijke publiek en onze trouwe sponsors een wielerevenement van topkwaliteit aanbieden is en blijft ons motto.

Wij hopen dan ook hiervoor opnieuw op jullie steun en medewerking te mogen rekenen. Veel dank en sportieve groeten,

Roland Descheemaeker

Voorzitter

Joyce Foubert

Organisator